.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رجا: دو وزیر زن شانس رای ندارند

رجانيوز نوشت: برآورد دقيقي از احتمال كسب رأي اعتماد به‌ويژه در مورد گزينه‌هاي رئيس‌جمهور براي وزارت رفاه و آموزش‌وپرورش وجود ندارد و در حال حاضر پيش‌بيني مي‌شود كه اين دو گزينه شانس چنداني براي كسب رأي اعتماد نداشته باشند،

به نوشته این سایت تصميم رئيس‌جمهور به استفاده از زنان در مديريت چند وزارت‌خانه فارغ از ميزان توانمندي‌هاي گزينه‌هاي معرفي شده، مدعيان فمينيست را با نوعي سرخوردگي مواجه كرده است.

به گزارش رجانيوز، معرفي خانم كشاورز به‌عنوان وزير آموزش‌وپرورش تقريباً قطعي شده است تا احمدي‌نژاد نشان دهد كه همانطور كه دولت وي به دولت اولين‌ها در زمينه‌هاي مختلف مشهور شده است، نخستين رئيس‌جمهور بعد از انقلاب است كه به زنان در حد وزارت اعتماد مي‌كند.

با اين حال، زنان نزديك به جريان مخالف دولت كه بعضاً گرايش‌هاي فمينيستي نيز دارند، در قبال اين رويكرد رئيس‌جمهور يا سكوت كرده و حاضر به اظهارنظر نيستند و يا با نوعي سرخوردگي مواجه شده‌اند. به‌عنوان نمونه فاطمه حقيقت‌جو نماينده مجلس ششم كه در شهر بوستون امريكا به‌سر مي‌برد و به شبكه‌هاي ضدانقلاب صداي امريكا و بي‌بي‌سي فارسي سرويس مي‌دهد، هدف احمدي‌نژاد از معرفي زنان در كابينه را انحراف افكار عمومي خواند.

وي در گفت‌وگو با بي‌بي‌سي افزود: وزير زني مي تواند به بهبود وضعيت زنان بپردازد كه نگرش سنتي به مسايل زنان نداشته باشد و زنان را در حيطه همسر داري و فرزند داري خلاصه نكند در حالي كه دو زن معرفي شده اينگونه نيستند.

حقيقت‌جو همچنين گفت: صرف انتصاب يك وزير زن كه نتواند به رفع تبعيض‌هاي جنسيتي بپردازد نه تنها كمكي به بهبود وضعيت زنان در كشور نمي كند بلكه به اين تبعيضات دامن خواهد زد، بنابر اين دو زني كه معرفي شده اند اصلا در راستاي منافع زنان عمل نخواهند كرد.

به هر حال، اگرچه هنوز برآورد دقيقي از احتمال كسب رأي اعتماد به‌ويژه در مورد گزينه‌هاي رئيس‌جمهور براي وزارت رفاه و آموزش‌وپرورش وجود ندارد و در حال حاضر پيش‌بيني مي‌شود كه اين دو گزينه شانس چنداني براي كسب رأي اعتماد نداشته باشند، اما اقدام احمدي‌نژاد در ادامه اقداماتي است كه شعار آن را ديگران داده بودند، اما وي آن را عملي كرده است.

مريم بهروزي در اين زمينه مي‌گويد در ابتداي دولت خاتمي به وي پيشنهاد دادم كه وزير زن منصوب كند اما وي گفت من چنين ريسكي نمي‌كنم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فربد 27 مرداد 1388
به اين اسامي توجه كنيد
غلامحسین اژه‌ای، محمد حسین صفار هرندی، محمد سعیدی‌کیا، عبدالرضا مصری، محمد باقری لنکرانی، محمد جهرمی، غلامحسین الهام، غلامحسین نوذری، محمد سلیمانی، سعید جلیلی اين افراد تنها به خاطر وفاداري به رهبر معظم انقلاب در مخالفت با معاون اولي مشايي در كابينه دهم حضور ندارند .
اتفاقا تعدادي از آنان هم عملكرد بسيار خوبي در كابينه نهم داشتند .
قابل توجه آقاي زارعي كه در يادداشتي ادعا مي كند رئيس جمهور ولايي است آيا اين رسمش بود كه اين افراد بركنار شوند ؟
نمي دانم دوست عزيز آقاي زارعي كي به خود خواهد آمد ؟




ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.275 seconds.